Articole

Sfaturi pentru fotografierea florilor

fotografiere flori

Cateva sfaturi pentru fotografierea florilor cred ca ar fi de folos pentru orice fotograf aflat la inceput de drum. In primul rand, aici ma refer la acele poze in care florile sunt in prim-plan, ca subiect principal al fotografiei, asa cum sunt in fotografiile din acest articol.

Vezi si:

Pentru realizarea acestui tip de fotografii este de ajuns sa aveti un obiectiv care este potrivit pentru realizarea de portrete. Cei care folosesc un aparat foto DSLR in format DX pot folosi chiar si obiectivul de 50 mm f1,8 ca ,,limita” inferioara. Spun asta pentru ca mi se par mult mai bune rezultatele obtinute cu un obiectiv ce are o distanta focala mai mare, de peste 100 mm.

Dupa cum stiti (sau poate unii nu stiu, dar invata), odata cu cresterea distantei focale se obtine o profunzime de camp mai mica (acel fundal blurat) si o comprimare mult mai puternica a campurilor, care ne va ajuta foarte mult la realizarea cadrului. Aceasta comprimare a campurilor o pot explica cel mai bine folosind niste imagini sugestive, pe care le gasiti AICI si AICI. Practic, intre avioanele din fotografii sunt distante destul de mari, dar folosirea unor obiective super-tele ne da impresia ca avioanele ar putea intra in coliziune din cauza apropierii. Sper ca acum intelegeti mai bine aceasta comprimare a campurilor. Practic, teleobiectivele fac obiectele sa para mai apropiate. Acest efect va va ajuta sa suprapuneti floarea pe care o fotografiati pe un fundal ales de voi, prin schimbarea unghiului de fotografiere. Este de preferat ca fundalul sa nu fie de aceeasi culoare ca subiectul, ba chiar culorile sa fie complementare daca se poate.

fotografiere flori

Trebuie sa retineti ca distanta dintre subiect si fundal conteaza. Cu cat obiectele din fundal sunt mai indepartate de subiect, iar fotograful este mai apropiat de subiect, cu atat profunzimea de camp este mai mica in spatele subiectului. Cu cat fotograful se indeparteaza de subiect, profunzimea de camp va fi mai mare. Cu cat fundalul este mai aproape de subiectul fotografiei, cu atat efectul de blur va fi mai slab, deoarece fundalul va fi mai apropiat de zona profunzimii de camp pe care o are obiectivul. Pe scurt, ca sa obtineti un ,,blur” puternic in fundal, va trebui sa fiti APROAPE de subiect, iar fundalul sa fie cat mai DEPARTE in spatele subiectului. Iar distanta focala (zoomul obiectivului) sa fie cat mai mare, iar diafragma cat mai deschisa posibil (valoarea F sa fie cat mai mica).

In rest, trebuie sa va folositi imaginatia.

Eu folosesc un aparat foto Nikon, iar ca obiectiv il folosesc pe acesta, la distante focale de peste 100 mm: Nikon AF-S 55-200mm f/4-5.6 G ED DX VR (stabilizare de imagine)

Suplimentar, il folosesc si pe acesta la fotografiat flori, dar mai rar: Nikon AF 50mm f/1.8D

Ca sa fac si alte sugestii, va pot spune ca aveti de unde alege, in functie de buget… :

Iar ca sa nu fiu acuzat ca vorbesc doar de Nikon, o sa fac si cateva sugestii pentru cei care folosesc Canon:

Spor la fotografiat tuturor! Daca aveti ceva de corectat / adaugat, va rog sa lasati un comentariu mai jos.

About these ads

Discussion

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Fotografierea florilor - 4 September 2012

  2. Pingback: Fotografierea oamenilor « Dslr-Foto.com - 5 September 2012

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.